Forum Forum poświecone modelom RC Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

START
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum poświecone modelom RC Strona Główna -> Co Kupić
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamil Radecki
Poziom 6
Poziom 6



Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 731
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 18:56, 13 Sty 2009    Temat postu:

Mówię to co sadzę, temperatura jest ważna ale producenci nie oczekują tego od użytkowników aby stosowali, przynajmniej firma Thunder Tiger i HPI, dużo czytałem i było o termometrach i pisało że jest to wyposażenie dodatkowe (opcjonalne) i nie jest konieczne, zaś zaleca się jego używanie.

Ja jeździłem bez termometru i model ma już sporo lat i jeździ bez zarzutu.

Faktem jest ze po wyjeżdżeniu jednego baczku model odpoczywa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michał Wozniak
Poziom 6
Poziom 6



Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 19:51, 13 Sty 2009    Temat postu:

Kamil drugi raz ci zwracam uwagę chłopie poco się wypowiadasz jak się nie znasz.Przeciesz ty nawet nie masz moim zdaniem modelu i piszesz gupoty i nie masz pojęcia o nitro jak możesz pisać że nie trzeba mierzyć temp.na oglodałeś się tych głupot tube jak pokazują z HPI jak zacząć i się wypowiadasz na tej podstawie,pewnie nie golądałeś odcinka z termometrem (ha,ha)U wiesz mi że w praktyce jest inaczej.A poco się mierzy temp.?nawet nie wiesz,jaka temp.powinien mieć silnik?Jak by to od mnie zależało to byś dostał ostrzeżenie za to że na każdym kroku wprowadzasz w błąd młodych modelarzy którzy piszą tu żeby się czegoś dowiedzieć a nie naczytać głupot!!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wiktor Sułek
Poziom 6
Poziom 6



Dołączył: 23 Cze 2007
Posty: 674
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 21:23, 13 Sty 2009    Temat postu:

Fakt, termometr trzeba mieć przy nitro, jest to podstawą. Nigdy nie wiadomo jak zachowa się silnik, czy nie złapie sobie od tak kosmos temperatury itp. Ja zawsze mierzę temp. silnika jak odpalę ile ma i w trakcie jazdy. Większość modelarzy nitro tak robi.

A co do paliwa to mamy nowe na rynku Merlin. Jest to ponoć Runner Time z dodatkiem antypieniącym. Tylko 65zł za 2,5L 25%. Czekam na opinie innych modelarzy Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michał Wróbel
Poziom 1
Poziom 1



Dołączył: 18 Gru 2008
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 21:28, 13 Sty 2009    Temat postu:

to nie jest takie tanie Very Happy 100zł to duzo jak dla mnie
czy taki termometr jest potrzebny jako niezbedne narzedzie podczas docierania silnika? macie moze jakies rady odnosnie tego docierania
bo jak mi w sklepie nie dotra to bedę musiał to niestety sam zrobic ...
powiedzcie jak to zrobic Smile to mnie powoli zaczyna przerazac Sad
te regulacje docierania chyba sobie nie poradze z tym "FACHOWCA!!"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wiktor Sułek
Poziom 6
Poziom 6



Dołączył: 23 Cze 2007
Posty: 674
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 21:58, 13 Sty 2009    Temat postu:

Tak, termometr do docierki jest niezbędny.

Sam proces nie jest taki straszny Wink Potem jak będę miał chwilkę to podeślę Ci jakiś filmik, gdzie jest to wytłumaczone.

Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michał Wróbel
Poziom 1
Poziom 1



Dołączył: 18 Gru 2008
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 22:14, 13 Sty 2009    Temat postu:

ok to czekam dzieki Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Paweł Lipiec
Poziom 6
Poziom 6



Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 725
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: warszawa

PostWysłany: Wto 22:20, 13 Sty 2009    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych] niech poczyta sobie to , a jak ma jakies problemy szukac modelarzy mieszkajacych w twym miescie i pogadac napewno pomoga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michał Wróbel
Poziom 1
Poziom 1



Dołączył: 18 Gru 2008
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 23:06, 13 Sty 2009    Temat postu:

przeczytałem to Very Happy
I Powiem wam ze mnie to przeraza ... Very Happy
zobacze gdy juz go bede miał narazie wiem tylko teorie zobaczymy jak bedzie w praktyce . w ostatecznosci poszukam tych modelarzy z mojego miasta moze pomoga Smile POzdrawiam i wielkie dziki dla wszystkich za pomoc bardzo pomogliscie! Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michał Wozniak
Poziom 6
Poziom 6



Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 6:54, 14 Sty 2009    Temat postu:

Jak to dla ciebie taki problem to kup w takim sklepie gdzie docierają model.Ale z praktyki wiem że model dopiero można roskręcić (ustawić)na pełną moc dopiero po wypaleniu 2L nitro znam takich co sądzą że dopiero po 5L.Chodzi oto żeby wszystkie części silnika się dobrze do siebie spasowały.Dla tego ustawia się mieszankę bogatą że z wydechu asz smarka nie spalonym nitro.Samochód ma wtedy dobre smarowanie.Jak byś miał jeszcze jakieś pytania to pisz!!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michał Wróbel
Poziom 1
Poziom 1



Dołączył: 18 Gru 2008
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 14:06, 14 Sty 2009    Temat postu:

hmm 2 litry?
w filmach ktore ogladałem była mowa o pierszych 3 zbiornikach paliwa ktore sa najwazniejsze . ale nie bede sie kłucił bo sie nie znam pozdro Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wiktor Sułek
Poziom 6
Poziom 6



Dołączył: 23 Cze 2007
Posty: 674
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 16:40, 14 Sty 2009    Temat postu:

Nie no, korbe odciążyć (zubożyć mieszankę) wypada już tak po 5 baku, bo jak przez 2L będziemy śmigać na przelanym to w najlepszym wypadku urwie nam się korba. W najgorszym korba nie tylko się urwie, ale i zniszczy tłok i wyrżnie dziurę w bloku silnika Very Happy

Nie zmienia rzeczy fakt, że silnika nie można jakoś specjalnie "pałować" przez 2L Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michał Kulak
Poziom 4
Poziom 4



Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szadek

PostWysłany: Śro 17:17, 14 Sty 2009    Temat postu:

przesrane z tymi spalimowkami
elektryk lepszy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wiktor Sułek
Poziom 6
Poziom 6



Dołączył: 23 Cze 2007
Posty: 674
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 20:05, 14 Sty 2009    Temat postu:

No nie do końca... jakoś teraz nie mógłbym bujać się modelem, którego nie słychać Very Happy

Chociaż czasami mam ochotę kupić kilka cel A123, regiel MMM, silnik Meduse jakąś, podłubać troche i przerobić go na prąd Wink

Spalina ma swój urok i tyle.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kamil Radecki
Poziom 6
Poziom 6



Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 731
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Śro 21:14, 14 Sty 2009    Temat postu:

Michał Wozniak napisał:
Kamil drugi raz ci zwracam uwagę chłopie poco się wypowiadasz jak się nie znasz.Przeciesz ty nawet nie masz moim zdaniem modelu i piszesz gupoty i nie masz pojęcia o nitro jak możesz pisać że nie trzeba mierzyć temp.na oglodałeś się tych głupot tube jak pokazują z HPI jak zacząć i się wypowiadasz na tej podstawie,pewnie nie golądałeś odcinka z termometrem (ha,ha)U wiesz mi że w praktyce jest inaczej.A poco się mierzy temp.?nawet nie wiesz,jaka temp.powinien mieć silnik?Jak by to od mnie zależało to byś dostał ostrzeżenie za to że na każdym kroku wprowadzasz w błąd młodych modelarzy którzy piszą tu żeby się czegoś dowiedzieć a nie naczytać głupot!!!


Znam się i to dosyć dobrze, może nie w jakimś dużym stopniu ale sie znam.
Jak bym nie miał modelu to bym tu nie wchodził w ogóle, widać jak uważnie czytasz forum, często pisałem o moim modelu.
To że wstawiłem na forum te filmiki to nie znaczy ze się nimi wzoruje w 100%, oj tak zapomniałem o odcinku z termometrem co za gapa ze mnie ;/ Niestety (na szczęście) nie jesteś administratorem a co byś zrobił to twój problem.

Cytat:
macie moze jakies rady odnosnie tego docierania
bo jak mi w sklepie nie dotra to bedę musiał to niestety sam zrobic ...
powiedzcie jak to zrobic Smile to mnie powoli zaczyna przerazac Sad
te regulacje docierania chyba sobie nie poradze z tym "FACHOWCA!!"


dałem ci filmiki to po co jeszcze sie pytasz, jak to ci nie wystarcza nasz google.

Cytat:
a jak ma jakies problemy szukac modelarzy mieszkajacych w twym miescie i pogadac napewno pomoga


To chyba najlepszy pomysł

Cytat:
przeczytałem to
I Powiem wam ze mnie to przeraza ...


Tak trudno wlać paliwo zapalić i zostawić go tak? A potem przy regulacji wkręcać iglice o 1/8 i obserwować zachowanie oraz temp.?
Cytat:

przesrane z tymi spalimowkami
elektryk lepszy


To kup se elektryka, i niby w czym są lepsze? w Obsłudze? elektryki tez trzeba docierać...

Cytat:
No nie do końca... jakoś teraz nie mógłbym bujać się modelem, którego nie słychać

Chociaż czasami mam ochotę kupić kilka cel A123, regiel MMM, silnik Meduse jakąś, podłubać troche i przerobić go na prąd Wink

Spalina ma swój urok i tyle.


Dokładnie, spalina a elektryk to niebo a ziemia, osiągi i ta satysfakcja z posiadania swojego unikalnego modelu, żaden elektryk chyba tak nie przyciąga uwagi jak spalina...Faktem jest że trzeba kupować paliwo a tu se podłączysz pod kontakt i już... ale co poradzisz.

Michał co do ciebie nie wątpię że nie masz racji, może przesadziłem mówiąc że to głupota ale sam przyznaj że w najgorszym wypadku da sie to obejść. Taki termometr może uratować życie modelu i dlatego warto go używać, ja sam osobiście nie muszę go używać bo model i tak już siada powoli (kompresja) ale to nie wina jazdy bez termometru ale złego dotarcia(nie wiem czy w ogóle kiedykolwiek był docierany) no i to na tyle.

Skoro powiedzieli ci że powinieneś kupić termometr to uczyń to, mała rada z mojej strony, kup taki żebyś za kilka dni nie musiał kupować nowego...

Apropo w końcu na jaki model sie zdecydujesz, bo zaczęła sie dyskusja na temat termometrów a to nie do tego dział no i cel tej rozmowy powinien prowadzić do wyboru modelu a nie do kłótni.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michał Wróbel
Poziom 1
Poziom 1



Dołączył: 18 Gru 2008
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 20:52, 15 Sty 2009    Temat postu:

a wiec po długim zastanawianiu sie wybrałem sobie mocniejasza wercje condora (PRO) [link widoczny dla zalogowanych]
Kupiłom sobie grzałke [link widoczny dla zalogowanych]
termometr jeszcze kupie Smile i paliwo co do docierania juz nie ma problemu mam znajomego mechanika samochodowego ktory zaoferował mi swoja pomoc wiec raczej nic nie zniszczy Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum poświecone modelom RC Strona Główna -> Co Kupić Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Programosy.
Regulamin