Forum Forum poświecone modelom RC Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Jak wybierać bezszczotkę?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum poświecone modelom RC Strona Główna -> Elektronika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek Chumiński
Poziom 3
Poziom 3



Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 10:42, 20 Lip 2009    Temat postu: Jak wybierać bezszczotkę?

Tak jak w temacie... Często jest napisane ile taki silnik ma kv czy coś... O co chodzi?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michał B.
Poziom 6
Poziom 6



Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z biłgoraja

PostWysłany: Pon 10:54, 20 Lip 2009    Temat postu:

ale rozumiem że silnik do bonzera jeśli tak to: [link widoczny dla zalogowanych] takich zestawów nie kupuj mam 9T taki zestaw regiel się bardzo łatwo pali , z tego zestawu polecam silnik i do takiego silnika minimum regulator 60A stałego i trzeba ostrożnie jeździć.

KV-czyli ile ma obrotów na Volt
T-liczba zwoi
BEC-czyli jaki prąd i napięcie idzie na odbiornik
jeśli jeszcze coś to pytaj.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomek Chumiński
Poziom 3
Poziom 3



Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 11:26, 20 Lip 2009    Temat postu:

To znowu ty!?(joke;P) Powiedz mi prosze z której strony mam patrzeć na takie silniki tzn. im więcej kv tym lepiej? Czy silniki do śmigłowców, samolotów i samochodów są takie same czy inne? I o ile zrozumiałem raczej nie kupować zestawów bo regiel się pali, tak?

Ps. chyba znowu dostaniesz plusika Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michał B.
Poziom 6
Poziom 6



Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z biłgoraja

PostWysłany: Pon 12:57, 20 Lip 2009    Temat postu:

tak im więcej kV to większe obroty i moc ale do bonzera 3400 to już jest na max.
Nie silnik do samolotów śmigłowców itp. różnią się mocą wyglądem funkcjonalnością.
Tak lecz nie zawsze zależy jaki kupisz zestaw ten co podałem nie opłaca się kupować ja miałem 9T 3400kv i dałem pół gałki obrazu i regiel się spalił z tego z4estawu jest dobry silnik a jak nie chcesz dokupywać to musisz wydać przynajmniej 600zł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomek Chumiński
Poziom 3
Poziom 3



Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 13:41, 20 Lip 2009    Temat postu:

A czemu 3400 to max.? Poza tym kto powiedział, że do bonzera Razz Chyba go sprzedam... Czy regle także się różnią w zależności czy do heli, samolotu lub samochodu? I czym zasilać taką bezszczotkę?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michał B.
Poziom 6
Poziom 6



Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z biłgoraja

PostWysłany: Pon 15:29, 20 Lip 2009    Temat postu:

Do bonzera 3400 max bo się zębatki posypią . A co do regulatorów to w heli i samolotach są takie same. a do samochodu jest potrzebny tak zwany 3F czyli specjalny aby samochód mógł jeździć do tyłu i hamować, w regulatorach heli i samolotowych nie ma tak tam jest tylko gaz i do tamtych trzeba już specjalną aparaturę.
A zasilić je można:
NI-MH 6-10CELL
NI-CD 6-10CELL
LI-PO 2-3 CELL
LI-FE 3-4 CELL
LI-JON-3-4 CELL
No i chyba tyle, tylko liczba cell zależy od regulatora oczywiście ale podałem standardowe dane.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomek Chumiński
Poziom 3
Poziom 3



Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 17:22, 20 Lip 2009    Temat postu:

a co by było jak bym wsadził do auta silnik np. od heli? Nie mam na myśli opcji, że nie pasuje czy coś.


Ps. plusik;)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michał B.
Poziom 6
Poziom 6



Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z biłgoraja

PostWysłany: Pon 21:51, 20 Lip 2009    Temat postu:

moc silniki do samochodów mają więcej mocy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomek Chumiński
Poziom 3
Poziom 3



Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 10:40, 21 Lip 2009    Temat postu:

acha, dzięki. A co z odbiornikiem, bo w bronzerze BEC jest 7,2 v 1A, a jak widziałem aukcje z reglem do bezszczoty to było bodajże 3A.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michał B.
Poziom 6
Poziom 6



Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z biłgoraja

PostWysłany: Śro 7:38, 22 Lip 2009    Temat postu:

tak 6V 3A a w regulatorze nie może być BEC 7,2V to oznacza że regulator nie ma BEC i wychodzi z niego takie napięcie jak z pakietu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wiktor Sułek
Poziom 6
Poziom 6



Dołączył: 23 Cze 2007
Posty: 674
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 8:26, 22 Lip 2009    Temat postu:

Też sie wtrące, pozwolicie Twisted Evil

kV - ilość obrotów z jednego volta zasilania, tak jak mówi Michał. Z tym jest tak - wysokie kV są do on-roadów, tam potrzebujesz wysokich obrotów a mniej mocy i momentu obr. Niskie kV stosuje się do off-roadów bo tam już jest moc potrzebna. Reasumując silnik o zbyt wysokim kV nie będzie miał dość mocy żeby ruszać sprawnie offroada i będzie się grzał i może się przegrzać i bye bye Wink

Te zestawy EZRUN są niby ok, ale niektóre mają tylko puszkę wielkości silnika 540, wirnik i inne bebechy są już mniejsze. Także to ponoć nie ma mocy za bardzo do 1:10 offroada. [link widoczny dla zalogowanych] poczytaj tu sobie o tym Wink

Oczywiście lepiej kupić zestaw, ale lepszej klasy (GM, Mamba Max, LRP jakieś) wtedy nic Ci się nie spali jak zastosujesz się do zasilania i przełożenia. Jak dasz za duże napięcie, za mocny silnik lub za małe przełożenie to każdy regiel się może spalić, tylko te z zabezpieczeniem termicznym lub przeciążeniowym się wyłączą Smile

Silniki samolotowe czy od heli owszem stosuje się, ale w modelach 1:18. W większej skali to bez sensu, nie te parametry. Z resztą jak coś jest do heli czy do samolotu, to znaczy że jest do heli albo samolotu, a nie do samochodu Wink To samo z paliwem...

Regle to samo, w micro jeżdżą ludzie na samolotowych, ale w 1:10 już musi być samochodowy. A i tu i tu są regle 3F czyli trójfazowe (+,- i 3 faza), każdy silnik BL musi mieć te 3 fazy. Tylko tak jak mówiłem, regle i silniki do heli są projektowane do heli, samochodowe do samochodów i nikt sie nie przejmuje czy akurat będzie pasować naprzemiennie.

Porządne regle puszczają do 6S LIPO, LiFe i LiIon Smile Musisz sie zdecydować na jakiś regiel, silnik i model, przełożenie i do tego zasilanie dopiero dobrać. A no i limit obrotów wiekszości silników BL to 60000 RPM też trzeba to brać pod uwagę. I teraz ogniwa Ni-XX do bezszczotek są bez sensu, chyba, że lubisz je zmieniać co pół roku bo padną Very Happy

BEC 1A może być za słaby do jakiegoś mocniejszego serwa, najlepiej jak ma 6V i 3A wtedy każde serwo pociągnie Wink

To co się stanie jak wsadzisz zestaw z samolotu do samochody można wywnioskować z tego co wcześniej napisałem Wink

No dobra wymądrzyłem sie, teraz można lecieć na tor Laughing

Jak coś to pytaj.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Wiktor Sułek dnia Śro 8:28, 22 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomek Chumiński
Poziom 3
Poziom 3



Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 10:05, 22 Lip 2009    Temat postu:

Dzięki Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomek Chumiński
Poziom 3
Poziom 3



Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 22:48, 24 Lip 2009    Temat postu:

i jeszcze jedno pytanko... po co są te programatory w takich gotowych zestawach? co będzie jak kupię osobno regiel i silnik? też potrzebny będzie programator? a co jeśli silnik i regiel są używane?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michał B.
Poziom 6
Poziom 6



Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z biłgoraja

PostWysłany: Sob 7:56, 25 Lip 2009    Temat postu:

programator jak sama nazwa wskazuje jest po to aby programować: np wsteczny bez wstecznego siłę hamulca itp. a programator nie jest koniecznie potrzebny tylko na necie trzeba znaleźć instrukcje jak go programowania danego regulatora i programujesz tym przyciskiem na regulatorze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomek Chumiński
Poziom 3
Poziom 3



Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 10:13, 25 Lip 2009    Temat postu:

acha, czyli nie ma problemu z używkami lub pochodzących z innych zestawów?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum poświecone modelom RC Strona Główna -> Elektronika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Programosy.
Regulamin